بسم الله الرحمن الرحیم








اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        




جستجو




 
  پاورقی 8 ...

بسم الله الرحمن الرحیم پاورقی 8 پاسخ به یک سوال : در حال حاضر که جامعه سطح سوادنسبتا بالایی دارد و انسانها توانایی تشخیص دارند، چه نیازی به رساله و مرجعیت تقلید هست ؟ هرکس می تواند خود به مسائلش رسیدگی کند . پاسخ : زمانی که چشم شما دچار مشکلی می شود ایا باهمین سواد و علم نسبی که می فرمایید جامعه دارد ، به درمان خویش می پردازید ؟ یا اینکه هرچند شما دارای تحصیلات دانشگاهی و سطح بالایی هم باشید به متخصص چشم مراجعه می کنید ؟ همانگونه که هرچیزی نیاز به متخصص مخصوص خود را دارد ، علوم دینی و احکام هم نیازمند متخصص خود می باشد .و در این زمینه هم باید به متخصص آن مراجعه کرد . استاد (س)

موضوعات: پاورقی
[سه شنبه 1396-07-04] [ 05:05:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  بسم الله الرحمن الرحیم ...

بسم الله الرحمن الرحیم

پاورقی 5: روزی همسر حضرت امام خمینی (ره) مقدار میوه ای که برای خانه تهیه کرده بود بیش از مقدار معمول بود . امام راحل علت را جویا شدند و خانم علت را ارزانی آن ها عنوان کردند . حضرت امام از ایشان خواستند مقدار اضافه را پس بدهند. گفتند : این سهم سایرین است ، آن ها هم باید از آن بهره ببرند . (اسراف) استاد(ن)

موضوعات: پاورقی, اخلاق
[پنجشنبه 1396-06-30] [ 10:04:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  پاورقی 4 ...

بسم الله الرحمن الرحیم پاورقی 4: احتیاط است رعایت ادغام واو در صلوات تشهد نماز . اللهم صلی علی محمد و آل محمد آقا رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم می فرمایند : از امت من نیست کسی که ببن من و امت من فاصله بیندازد . آورده اند که احتمالا رعایت ادغام در صلوات نماز به دلیل این حدیث از آقا رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم می باشد. استاد(ر)

موضوعات: پاورقی
[دوشنبه 1396-06-27] [ 06:22:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  پاورقی 3 ...

بسم الله الرحمن الرحیم

پاورقی 3: آورده اند که سجاده نماز همواره در گوشه ای ( یک جای خاص ) پهن باشد (درصورت توان محرابی برای نماز در خانه مهیا سازند ) و نماز های واجب را آنجا به پا دارند . و نمازهای مستحبی را در جاهای مختلف خانه به جا آورند . قبل از شروع نماز کمی در سجاده بنشینیم تا آمادگی لازم برای برپایی نماز پیدا کنیم . استاد (ر)

موضوعات: پاورقی, اخلاق
 [ 06:15:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  گفتار ...

​بسم الله الرحمن الرحیم پاورقی 1: خانمی بدگفتار همراه همسرش زندگی می کند . روزی همسرش از او می خواهد که قالیچه ای زیبا درخور پادشاه ببافد. خانم تلاش خود را بکار می گیرد و قالیچه ای فوق العاده زیبا اماده می کند و همسرش آن را به پادشاه اهدا می کند .  پادشاه از زیبایی قالیچه به وجد می آید و تصمیم می گیرد که جایی درخور برای آن بیابد .  وزرا و درباریان هرکدام نظری می دهند که پادشاه موافقت نمی کند . و در اخر دستور می‌دهد که بافنده ی فرش را نزد او بیاورند .  خانم را نزد پادشاه می آورند ، پادشاه از او می خواهد که جایی مناسب برای آن قالیچه بیابد. خانم بدگفتار می گوید بهترین جا لرای این قالیچه روی قبر پادشاه است . پادشاه با شنیدن این حرف عصبانی می شود و به جلاد دستور می دهد که سر آن را از تن جدا کند ، زیرا که می پندارد این زن حتما از ابتدا به خیال مرگ من این قالیچه را بافته است. زبان سرخ سر سبز را دهد بر باد  استاد (س)

موضوعات: پاورقی
[شنبه 1396-06-25] [ 03:27:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  همسرداری بانو خدیجه کبری سلام الله علیها ...

پاورقی 2: بانوی بزرگوار خانم خدیجه کبری سلام الله علیها به آقا رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم می فرمایند: البیت بیتک و انا..   والامر امرک ففعل ما تشا خانه ،خانه ی توست و من کنیز تو هستم.امر ، امرتوست هرآنچه می خواهی انجام ده . استاد(س)

موضوعات: پاورقی
 [ 06:35:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت