بسم الله الرحمن الرحیم

🔻قابل توجه فعالان هیئتی #محرم و بزرگواران اهل #منبر

✍ قورباغه آب پز در کربلا‼️

نمیدانم چرا برخی اصرار دارند عاشورا را در گودال قتلگاه با مرزی محدود و در زمانی معین خلاصه کنند و نمی خواهند بپذیرند وسعت مرز کربلا به پهنای نبرد حق و باطل است و بایست از تابلوی عاشورا برای هر روز خود درس ها و عبرت ها بگیریم.

🔻آیا می دانیم سر سروقامت حسین (ع ) با سلاح رستم فرخزاد ایرانی و هراکلیوس یونانی بالای نیزه نرفت بلکه در کربلا روح اسلام قربانی جسم اسلام شد که از زوایای مختلف میتوان به چرایی این حادثه نگریست؛

از یک منظر اساسی بایست پرسید: چگونه منبری که می بایست منزلگاه سیدان شباب اهل الجنه باشد توسط معاویه و یزید بوزینه باز غصب شد و خواص مدعی سکوت کردند و عوام تمکین!! براستی چرا آب از آب تکان نخورد.؟

آیا اگر یزید بلافاصله پس از رحلت پیامبر(ص) ادعای فتنه گری و خلافت اسلامی میکرد مردم می پذیرفتند؟ مسلما خیر؛ پس چرا اینگونه شد؟ چون یزید در حقیقت بر صدر منبری نشست که برخی شیوخ قبلا در پله اول و دوم و سوم به صورت گام به گام اسباب فتنه را فراهم کرده بودند.. شیوخی و شریح هایی که با تغییر ریل در جاده ی حاکمیت به ظاهر زیبا سخن می راندند ولی در بزنگاه به ناروا شهادت می دادند!

کربلا میخواهد به عاشورائیان درس بدهد که اگر افق دید را وسیع نکنیم خزه فتنه بر دیوار بی بصیرتی رشد خواهد کرد. علت انحراف عوام، انحراف میلیمتری خواصی بود که بنای فتنه عاشورا را در سقیفه و در برخی منابر بنا نموده و در هر دوره در پوشش لفاظی های زیبا بخشی از ارزش ها را قربانی مطامع سیاسی خود کردند. اهل فن میدانند که بافت فرهنگی هر جامعه ای در مقابل تزریق دفعی انحراف فرهنگی واکنش نشان میدهد و اصحاب فتنه خوب میدانند که معنای ” قورباغه آب پز ” چیست؟
غاصبان حق ولایت دانستند که بذر فتنه را چگونه و در چه زمانی باید کاشت کنند تا چند سال بعد شجره ملعونه اموی در سکوت خواص و غفلت عوام، بتواند در روزواقعه میوه تلخ فتنه را بدون دادن قطره ای آب در گرمای سوزان نینوا برداشت کند!!

البته در هر زمان عده ای دلال! که فقط رقص موسمی خوشه های فتنه را دیده و از آفت ریشه بی خبرند ممکن است خریدار هر خرمنی و هر منبری باشند و پای هر سفره ای نشسته و برای هر نطق و پستی لایک بفرستند. همانطور که عده ای غافل از فتنه شیخ اکبر و خلیفه دوم فقط بر ساده زیستی او رشک بردند ولی نمی دانستند خشت اول که گذاشت آن شیخ کج تا کربلا می رود دیوار کج!!

آری هدف حسین مبارزه با انحراف، ظلم و فتنه بود. امروز بایست بیدار و هوشیار باشیم . اگر دیروز نتیجه غفلت ها و انحراف های میلیمتری شهادت #جسم امام حسین(ع) بود. امروز نیز ممکن است در پرتو انحراف گام به گام خواص و سکوت سلیمان بن صردخزاعی ها دگربار در روز واقعه #هدف حسین(ع) به مسلخ شهادت برود . این بار زمان برای قیام توابین کم است.

🔻و اما درس ها و عبرت های کربلا برای امروز:

🔹رشد فتنه خزنده است ، نه آسانسوری
🔹معیارحق شاخص ها هستند نه اشخاص
🔹پای هر منبری نشستن و برای هر پستی لایک فرستادن خطایی از جنس کوفیان است
🔹اصرار بر محدودکردن انقلاب به بهمن1357 آمال عافیت طلبان است
🔹 خواندن و گریه بر مولاحسین(ع) و عدم اعلام برائت از فتنه 88و هتاکان به ارزش های حسینی پارادوکسی نفاق گونه است
🔹درس کربلا مبارزه است نه مذاکره
🔹دشمن همیشه دست چدنی اش را زیر دستکش مخملی مخفی کرده است.
🔹 قدرت تحلیل سیاسی داشته باشیم و فقط امروز را نبینیم.
🔹امام تا لحظه آخر با حفظ اصول طالب جذب حداکثری و دفع حداقلی بود
🔹دینداری منهای بصیرت عامل گمراهی است.
🔹 اکثریت همیشه مبنای حقانیت نیست
🔹 باب توبه برای خاطیان نادم و حر شدن باز است.

#محمد_صادق_سلطانزاده

🔴عمار110=کانالی متفاوت برای روشنگری👇
@ammar110

#مطالعه ؛ #بازنشر_با_ذکر_منبع

موضوعات: اخبار
[سه شنبه 1396-07-11] [ 05:53:00 ق.ظ ]